گروه اصلی>
   
   


پرتال رادین - نسخه اطلاع رسانی

  • طراحی سریع وب سایت
  • گزارش گیری از فعالیت کاربران
  • ارسال پیام داخل سیستم
  • سامانه اطلاع رسانی
  • تفکیک گروه های خبری
  • امکان بروز رسانی لحظه ای از طریق گوشی موبایل
  • سامانه خبری
  • امکان تفکیک دسترسی گروه های مختلف خبری
  • مدیریت فایل ها

  •  
       
    تیر 1388
       
    دسترسی رایگان به اینترنت
     

    بهینه سازی برای موتورهای جستجو

     
    ب سايت شما هر اندازه هم که زيبا و حرفه اي طراحي و پياده سازي شده باشد ، بدون بازديد کننده ، آنهم بازديد کنندگان مفيد ، که مخاطبان واقعي شما باشند ارزشي نخواهد داشت. شما براي بالا بردن تعداد بازديد کنندگان ، چه تدبيري انديشيده ايد ؟؟

    سئو يکي از بهترين اين تدبيرهاست ‚ اگر بهترين نباشد .

    SEO مخفف (Search Engine Optimization) است . يعني اطمينان يافتن از اينکه سايت شما به نحو شايسته اي جايگاه خود را در موتور جستجو يافته و در معرض ديد مخاطبان مورد نظر قرار دارد.در اينصورت سايت شما به طرز صحيحي با موتورهاي جستجو گر اينترنت تعامل دارد. بسياري از سايتها با وجود ظاهر زيبا و طراحي شدن با بالاترين تکنيکهاي طراحي وب ، بازهم موقعيت هاي بسيار بدي در جستجو دارند و اين بدليل دانش کم و محدود طراح سايت با روش کار جستجوگر هاست.

    آمار نشان ميدهد که بيش از 90 % کاربران اينترنت دست کم يک موتور جستجو را مي شناسند و براي يافتن اطلاعات مورد نياز خود از آن استفاده مي کنند. وقتي که يک کاربر اينترنت عبارتي را مورد جستجو قرار مي دهد فهرستي از سايتهاي حاوي آن عبارت براي وي نشان داده مي شود. سايت هاي ارائه خدمات جستجو (Search) معمولا هزاران و بلکه ميليونها نتيجه را باز ميگردانند . ولي عموما 10 نتيجه در صفحه نخست ديده مي شوند.

    آمارها حاکي از آن است که تنها 7% کاربران از صفحه هاي سوم به بعد نتايج را مرور مي کنند.

    اين موضوع اهميت رسيدن به ده رتبه اول يا همان (Top ten) را مي رساند که هدف بسياري از وب مستر ها و صاحبان سايتهاي اينترنتي است. به ويژه در مورد سايتهاي تجاري اين موضوع اهميتي چند برابر پبدا مي کند.

    اما چگونه مي توان به اين موفقيت رسيد ؟

    رتبه بندي جستجو گرها به عوامل بسيار زيادي بستگي دارد.
    هر موتور جستجو از فرمول خاص خود براي رتبه بندي (Ranking) استفاده مي کند و هر از چندي نيز آن فرمول را تغيير مي دهد. و خوب است بدانيد حتي نسخه اوليه تکنولوژي موتورهاي جستجو گر مهم نيز هم اکنون کاملا محرمانه نگهداري مي شوند.

    با اين تفاسير به خوبي مشخص مي شود که کار هر کس نيست ‚ رنکينگ گرفتن !

    SEO علم است يا هنر ؟

    برخي از موتورهاي جستجو با دريافت مبلغي سايت شما را در نخستين نتايج جستجو جاي ميدهند. اما برخي ديگر از موتورهاى جستجوگر خريدنى نيستند و شما نمى توانيد براى سايت خود رتبه اى بخريد. اينجا رتبه ها را بايد به چنگ آوريد و به طور مداوم براى حفظ آنها بايد تلاش کنيد. اينها آن موتورهايي هستند که کاربر پسند هستند .

    خوشبختانه، اينگونه موتورهاى جستجوگر متقاعد شدنى هستند. به عبارت ديگر شما با دانستن اصول و قواعد آنها، مى توانيد زبانى مشترک با آنها داشته باشيد. اگر بتوانيد اين زبان مشترک را بيابيد آنگاه سايت شما مى تواند در صدر نتايج جستجو قرار بگيرد. به اين رتبه ها، رتبه هاى عادى (طبيعى) يا Organic موتور جستجوگر مى گويند.

    حال بار ديگر اين سوال مطرح مى شود که اين زبان مشترک را چگونه مى يابيد؟ امروزه SEO به عنوان ابزار اصلى بازاريابى الکترونيک و خود يک تخصص بسيار جدى است. تخصصى که يک هنر است: هنر کسب رتبه هاى بالا در گوگل و موتورهاى جستجوگر ديگر!

    متخصص SEO کسى است که اين هنر را به خوبى مى داند. او زبان مشترک براى ارتباط با موتور جستجوگر را مى داند.

    او مى داند که رفتار موتور جستجوگر در طول زمان چگونه بوده است و امروز چه رفتارى دارد. او به خوبى مى داند که موتور جستجوگر هر روز چه سازى را کوک مى کند و باز هم اوست که اين سازها را به خوبى مى شناسد. او به خوبى مى داند که چگونه راه ورود موتور جستجوگر به سايت شما را هموار کند و سايت شما را برايش دوست داشتنى نمايد.

    يک متخصص SEO خوب مى تواند سايت شما را براى گوگل و هر موتور جستجوگر ديگرى جذاب نمايد، ساختار آنرا اصلاح کرده، قابليتهاى آنرا به خوبى عرضه کند به گونه اى که سايت شما بتواند در ميان سايتهاى ديگر سري بلند کند.

    متاسفانه بسياري از افراد و شرکتها سئو را برابر با رنکينگ مي دانند ؟!

    سئو ‚ مجموعه اي از قوانين و تکنيکهايي است که طي چند سال بسيار کوتاه توسط توسعه دهندگان ‚ برنامه نويسان ‚

    وب مسترها ‚ کاربران و ... به شکل امروزي در آمده که در موفقيت يا عدم موفقيت يک سايت نقش بسيار عمده اي دارد .

    از اسفند ماه سال 1386 ‚ گوگل مطابق گذشته ‚ طي اقدامي انتحاري ‚ الگوريتم خودش را تغيير داد .

    ديگر اين رنکينگ نيست که مهم است . ديگر رنکينگ ‚ در برنده شدن جنگ در نتايج جستجو موثر نيست.

    اکنون رتبه است که سخن مي گويد ! رتبه شما کجاست ؟ آيا هنوز تمايل به گول خوردن توسط اشخاص مختلف را داريد ؟

    شما تمايل نداريد از يک متخصص SEO کمک بگيريد.

    با توجه به فاکتور های اصلی و فرعی بهینه سازی موتور های جستجو که به 570 مورد می رسد ، در طراحی پرتال رادین اکثر موارد و روشهای اصلی مورد توجه قرار گرفته است . برای نمونه کافیست برای رسیدن به سایت e-حراج که از محصولات این شرکت است ، کافیست کلمه حراج را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید.

    تهران - قائم مقام فراهانی ، پایین تر از میدان شعاع ، بن بست ممتاز پلاک 7 واحد 8
    66462066-021 66968529-021 فاکس 88343269-021